Pages

Sunday, June 21, 2015

-经典传奇 法国911 目标埃菲尔铁塔


很高興看到我有份演出的 -经典传奇 法国911 目标埃菲尔铁塔 -在國內重新包装播出中國,國語版,由我喜歡的國內傳奇記錄片主持人介紹此片集, 使它更易讓國人了解)我是在片中扮演法國航空少爺  ..the epsiode that i act as a French Airline Flight Attendant was air in China in Mandarin Version. They repackage it with my favor Chinese TV stories telling host to explain the whole event , which make it even more attractive to billions of Chinese audience, give a total different feel as well.  Peter Suk Sin Chan 陳叔善
http://www.petersuksinchan.com

請注意: 謎底原因
片中國內主持人說, 不知什麽原因那恐怖頭子沒有殺我....因為制作取消了劇本中一少段戲,那是雖然我己知道了他身份,但我在機艙厨房內也曾倒了一小杯水給那恐怖份子頭目喝,而根據劇本真實所說我和他在機艙共處的數十個生死時刻中,不竟意中大家產生了莫名奇妙好感,所似當他决定再多殺1人-是我時,但他看到我睡著時竟狠不下心動手,所以他氣得走到艙門口外狂射槍彈發洩....( 制作中人起初想改轉我角式演越南領事,因我較像及成熟(老),而那演越南領事演員則年輕了些,但法國專程來導演此片集的法國女導演堅持要我演此空中少爺...因為她認為我更有說服力使人相信那恐怖頭目不忍心向我下毒手)...法國女導演和法國來的主攝影師很喜歡我, 女導演對我說Peter我要給您更多的出鏡,記得拍攝時,片中年青外國真正男1號也是演航空少爺對法國主攝影師說...他才是此片男1號,因他看到他不斷在拍我,但他也很禮貌對我說peter對不起,不是我要針對您....只是他們過份...他也和導演說Peter己打開機門2次,應由他男1號做, 但女導演不接受他要求( 此片段是北美版,是拍完之後6個月後再重新改拍,因法國版本太慢(太婆媽)..但當我讀宪整個原封未改的原劇本時,覺得原劇本更好

Peter Suk Sin Chan was born in Hong Kong. He started drawing at the age of 4 and credits his elementary school art teacher Mrs. Muriel Andrews for encouraging him to develop his artistic talent. Peter started his own business and traveled extensively  but realized that he was not fulfilling his true calling as an artist. He decided to give up his business and pursue his dream as an fine art artist. In addition to his passion for art, he is also established as an actor with over 30 credits for commercials that have aired in both North America and Europe. As a singer, he has been trained by the famous South East Asia songbird Madam. Winnie Wei Sau Han  and has performed for various organizations, political fund raising dinner gala and concerts  in Canada

Peter has developed his own unique style and character by blending of both Chinese and Western techniques in flowers, fish, landscape and depictions of ancient Chinese women. He became a wellknow Chinese artist and been interviews by both English and Chinese  television stations and many newspapers. His works have been collected in both United States and Asia, and  have also been exhibited in Beijing, Hong Kong , Taiwan , New York and throughout Canada.

畫家陳叔善,原籍山東省,煙台市人.香港出生,自幼便喜愛自己畫畫,無師自通,少西畫家 Mrs. Muriel Andrews羅冠樵伍彝生研習國畫及油畫.但畫家本人一直堅持著作畫一定要有自己的風格, 因此畫風獨特, ,伴, 用,一,息, 自成一派. 便鯉,賞.
 
陳叔善少年時就讀加拿大西安大學,主修政治及世界歷史,副修美術. 80年代末移民加拿大多倫多, 並創辦自己的工藝禮品批發生意. 常年不斷穿梭於中國,香港及北美
各大城市. 雖然喜歡做生意, 但內心感到很苦悶, 驀然回首, 發覺最愛的還是畫畫, 於是在2006年毅然放下一切.全身投入畫的世界. 並且在短短的時間成
為加拿大華人著名畫家, 京,市,市,港,出, 舉辦了十分成功的個人畫展, 分別被此地中西電視台及報章訪問和制作特輯專訪,目"聚"等, 作品亦被美加及亞洲等地區買家收藏.
 
除了畫, 陳叔善也是加拿大影視廣告播音演藝員工會 ( Actra ) 的正式演員. 先後主演超30個北美英語主流社會電視廣告如百事可樂等等....畫家陳叔善也是一位攝影剪接師及導演制作人,亦是一位本地歌手,藝名 Peter Chan,專唱國粵語絰典金曲,因為外型斯文而歌聲甜美,故有多多費玉清之稱.畫家一直跟隨著譽滿東南亞花腔女高音歌唱家韋秀嫻老師學習歌藝, 亦經常被邀請為各僑社,團體,政客晚宴和演唱會作主持司儀及演唱....實在是一位真正多才多藝的藝術家.

http://www.petersuksinchan.com


No comments:

Post a Comment